Łagry i lagry

Index
Patrzysz na posty znalezione dla hasa: Łagry i lagry
 




Temat: Dlaczego Hanka oddała się Wieśkowi

Użytkownik "gazebo":


Casper wrote:

| pamietam tez mandaty za brak pieczatki o zatrudnieniu :) ale
bezdomnych
| niekoniecznie

| Bo milicja ich zwijała z ulicy.

a dokad Casper ich zwijala?


Jak to - dokąd...? Łagry, gazebo... Łagry na dalekiej Syberii...

;o)

Pozdr
Jorg

Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Dlaczego Hanka oddała się Wieśkowi


Jorg wrote:

Użytkownik "gazebo":
| Casper wrote:

| pamietam tez mandaty za brak pieczatki o zatrudnieniu :) ale
| bezdomnych
| niekoniecznie

| Bo milicja ich zwijała z ulicy.

| a dokad Casper ich zwijala?

Jak to - dokąd...? Łagry, gazebo... Łagry na dalekiej Syberii...

;o)


i czapa w tym lagrze :)

Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Kara śmierci, nie dla arabów
vic napisał(a):


Po 2 - kara śmierci jest _za łagodną_ karą d
(...)
Wysokie kary więzienia to jest rozwiązanie. Wywieźć na najcięższe roboty
jakie można znaleźć i niech tyrają sk******y.


Nie wydaje mi się, żeby to była cięższa kara niż KŚ. Wiele było
samobójstw wśród skazanych na długoletnie więzienie? *Samobójstw* nie
samokoaleczeń, pozwalających na chwile się "wyrwać".
Zdaje się - ZTCW (wybaczcie niewspółmierność) nawet w obozach i łagrach
nie był to znaczący odsetek, a chyba nikt o stworzeniu więzień o
podobnym (jak łagry i lagry) standardzie - ani tym bardziej gorszym -
nie myśli?

pozdrawiam

Zbyszek

Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Wolność słowa i religii w Szwecji -
4 lata to nie to samo co lew w koloseum czy łagry
albo łagry na Syberii. Ale zgadzam się z tobą, że może w końcu te ustawy
wstrząsną nimi.
Bo teraz, gdyby dać dziecku na tyłek za niegrzeczne zachowanie, to pozbawią cię
prawa do jego wychowania. To jest wolność!
Jerzy

Gość portalu: grabarz napisał(a):

> Jedno pozostaje Chrzescijanom w Szwecji......to samo co w ZSRR i Starozytnym
> Rzymie : robic swoje i glosic Prawde i cierpiec za
>
nia.
> W dodatku "cztery latka " to nie to samo co zjedzenie przez lwa w
Koloseum...
> Kto wie moze te szykany spowoduja sytuacje,ze Chrzescijanstwo ( moze nawet
> rzymsko-katolickie ) rozkwitnie w Szwedzkim spoleczenstwie na nowo.....wszak
> przymus wywoluje zazwyczaj odwrotne reakcje od zamierzonych.....
> Skandynawowie maja temperament chlodny ,ale stanowczy.
Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Minister Szmajdziński o roli elitarnych oddział...
Gość portalu: Jerzy napisał(a):

> Biadolcie, biadolcie a tymczasem GROM i helikoptery szturmowe wyrabuja
krwawe
>
> przesieki w arabskich hordach Saddama. Legiony pra naprzod niepowstrzymanie.
> Juz niedlugo padnie Bagdad.

Goerge, jestes rownie durny jak twoj imiennik z Texaco. Niemcy doszli rownie
szybko do Stalingradu, potem trzy miesiace zajelo im dojscie z przedmiesc do
Wolgi, i na koniec jesli juz wyszli z miasta to na wschod do lagrow :)) Irak
lagrow nie ma, ale cynki dla nowych barbarossow sie znajda.
Te amerykansko-angielskie pipy nie sa w stanie zajac malego miasta od pieciu
dni - w Bagdadzie juz w ogole zostana zmiazdzeni.
Good yankee-dead yankee.
Dal nam przyklad Crazy Horse jak zwyciezac mamy! Kto nastepny po Custerze? :)
Geronimo Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Żenada
Żenada
Pojęcie stalinizm jest pojęciem nie taktownym.
Mam na mśli lagry i łagry.
W polakach jest chciwość i zawiść to jest chore.
Niestety tak nas wychowano"dzieci i ryby głosu nie mają ".
18 lat demokracji wygnało miliony polaków za granice .
To znaczy że polska polityka jest do bani.
Kraj nie troszczy sie o obywatela, będąc zagranicą jest to nie do
porównania.Nie zmieni sie muzgu jeśli ktoś ma chory tok myslenia .I
ślepo wieży że jest pępkiem świata.Pensje w polsce to jałomużna dla
ludzi.Tu jest stalinizm .Szkoda że ci biedniejsi nie chodzą w tych
samych rzeczach.Polska polityka ma wizje i to jest chore ,każdy co
się pcha do wladzy jest naszpikowany wizjami.A po wyborach dostają
objawienia żądza pieniadza tworząc bananowy kraj.
Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Z CZYM DO EUROPY
Jeżdzenie do krajów abstynenckich jest bez sensu
A co do krajów trunkowych, to ostatnio dużo o tym było, że między Ruskimi jest
taka różnica, że w sierpniu 1920 mieli większy cug na Warszawę niż w sierpniu
1944. Tak jakby im z czasem ubyło wiary w europejski proletariat, podobno aż
piszczący do tego, żeby się pod czerwoną flagą i sowieckim bagnetem zjednoczyć
w republice rad od Atlantyku po Ural. Albo i dalej...
Ty się Rollo głowy nie łam terrorystami. Co prawda to sa takie same
ideologiczne świrusy, jak te różne popaprańce co nam tu robiły łagry i lagry.
Ale popatrz. Napieprzali nas i prawosławni i protestanci. Ale mahometanom to
myśmy za każdym razem wpierdol spuszczali. Jeśli oni sie uczą historii, to
muszą mieć przed nami cykora. Ja na ich miejscu bym miał. Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: moje wsteczniactwo
Za Twoich czasów było romantyczniej i odpowiedzialniej... kiedy wermacht szedł
podbijać świat w lagrach i łagrach ginęły miliony,kiedy rozstrzeliwano ludzi w
tył głowy, kiedy zostały zrzucone dwie bomby atomowe taaa było odpowiedzialniej
I TAK ROMANTYCZNIE! No ale nikt się za często fizycznie nie kochał a przecież o
to chodzi!
no i nie było Aids Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: POLSKI - wiem co będzie
no ale raczej wszedzie mowa byla o lagrach i łagrach chyba :p jak nie na
polskim to na historii :)
wierzac babce z cogito co tam wypowiada sie,ze matura jest prosta, to
stwierdzam,ze raczej bedzie cos z romantyzmu lub pozytywizmu .. no wiecie... o
Dziadach czy Lalce kazdy slyszal :/ ewentualnie ogladal film ;) Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Rzeczywistosc obozowa w tworczosci Borowskiego i G
W twórczości Borowskiego jest mowa o obozach niemieckich, a w Grudzińskiego o
rosyjskich. O łagrach i lagrach. Proponuje przeczytać opowiadania Borowskiego
i "Inny świat" Grudzińskiego. Przedstawić jak wyglądało życie w każdym z
obozów. Tylko pamiętaj, że tak naprawdę chodzi o to jak ci ludzie chcieli
przetrwać. Chęć przetrwania była najważniejsza. "Nie ma takiej rzeczy, której
by człowiek z głodu i bólu nie zrobił". Myślę, że jest to temat bardzo ciężki i
porusza bolesną tematykę. Możesz również wykorzystać ksiązki historyczne o
obozach. Jest ich bardzo dużo.
Mam nadzieję, że pomogłam Ci przynajmniej trochę:)
Pozdrawiam i życzę powodzenia na maturze:) Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Łagry i lagry. jakie lektury?
Łagry i lagry. jakie lektury?
Mój temat na ustną maturę to:

Łagry i lagry. Analizując wybrane przykłady przedstaw, w jaki sposób
literatura łagrowa i lagrowa ukazuje zniewolenie człowieka. Wykorzystaj utwory
pochodzące z literatury polskiej i obcej oraz kontekst historyczny.

Moje pytanie to z jakie lektury powinnam wykorzystać? Proszę o przykłady dla
obcej i polskiej.
Może jeszcze jakieś wskazówki i rady co do tematu:)
Pozdrawiam Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Łagry i lagry. jakie lektury?
ja mam temat: kamienny swiat łagrow i lagrow w literaturze polskiej
i obcej...mam inny swiat grudzinskkiego opowiadania borowskiego
jeden dzien denisa denisowicza....i dalej nie wiem moze pomoglem jak
cos wiecej bedziesz wiedziec bym byl zobowiazany :) pozdro czekam na
e-mial Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Łagry i lagry. jakie lektury?
czesc ja mam temat na mature o wartosciach wiezni a łagrach i
lagrach. wykorzystuje lektóry "Medaliony" Zofii
Naukowskiej, "Archipelag Gułag" Aleksandra Sołżenicowa,
"Dzieciństwo w pasiakach" Bogdana Bartnikowskiego, oraz opowiadania
Borowskiego i inny swiat Grudzińskiego.
Powodzenia na maturze :) pozrdawiam
magda Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: swiat wartosci wiezniow łagrow i lagrow
swiat wartosci wiezniow łagrow i lagrow
omow problem na wybranych przykladach.

wybralem 'inny swiat', pozegnanie z maria' i medaliony'

teraz chcialbym skompletowac z tych ksaizek bibliografie
tylko nie wiem jakie lektury dac do lit. przedmiotu, a jakie do podmiotu
moze ktos z was mial kontakt z tymi ksiazkami i wie ktore beda lepsze do
podmiotu , a ktore do przedmiotu.
jestem cieniutki z j.polskiego i nawet bym sie ucieszyl jak ktos by wysunal
mi tematy jakie moge poruszyc w zwiazku z tematem powyzej. choc mysle, ze jest
to kwestia mojej wyobrazni i nie bedzie z tym problemu. jednak , prosze
bynajmniej o mala wzmianke odnosnie tematu i smaych ksiazek
z gory dziekuje.

ps. nie zauwazylem, ze mozna zalozyc temat w j. polskim
i zamiescilem go w ogolnym 'matura' tamten prosze modow o usuniecie Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: swiat wartosci wiezniow lagrow i lagrow...
pisząc bibliografie musisz zawrzeć kilka podstawowych informacji:

1. Literatura podmiotu (wszystkie lektury, obrazy, filmy, utwory
muzyczne, które wykorzystasz)
2. Literatura przedmiotu (opracowania, słowniki, encyklopedie, też z
których korzystałeś)
3. Ramowy plan wypowiedzi
a)teza
b)argumenty
c)wnioski
4. Materiały pomocnicze (np. plansze, karta cytatów, potrzebny
sprzęt, np. komputer, rzutnik, magnetofon, itp.)

Oprócz przykładów łagrów i lagrów w takim dosłownym tego słowa
znaczeniu mogłbyś jesczez wykorzystać (w podsumowaniu oczywiście)
przykłądy wspólczesnych środowisk zamkniętych, które też według
swiadomości innych ludzi powinny być odseparowane i tym sposobem
wykształcili osobne reguły postepowania, inne niż przyjęte przez
całe społeczeństwo, np. obozy dla uchodźców - takie współczesne
lagry.

Ale to skonsultuj z jakąs nauczycielką, żebys miał pewnosc, czy
faktycznie mozna. Ja bym zapytała :)) Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: swiat wartosci wiezniow lagrow i lagrow...
Ja mialam w tamtym roku ten temat i w literaturze pomiotu
mialam "Inny świat", "Medaliony", "Proszę państwa do gazu"," "U nas
w Auschwitzu" i "Jeden dzień Iwana Denisowicza". A w literaturze
przedmiotu mialam ksiazke Boleckiego "Inny swiat G, Herlinga-
Grudzinskiego", Zaworskiej "Medaliony Zofii Nałkowskiej" oraz jakis
artykul o wartosciach i o łagrach i lagrach. Przy tej literaturze
mialam 20pkt/20pkt :) Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Eksperyment ****
człowieku w jakim Ty świecie żyjesz? wybrałeś się na ten hilm licząc na
thriller??? tak jak moi przedmówcy zgadzam się z teorią że nic nie wiesz o
psychice ludzkiej, a wystarczy chodzby przykład wojny i totalitaryzmu.
Więzniowie łagrów i lagrów to też byli normalni ludzie a nie psychopaci a
chyba wiesz chodzby z lekcji polskiego jak się zachowywali (czyt. ulegali
odczłowieczeniu). Radzę najpierw dowiedzieć się czegoś o tym eksperymencie niż
tak idiotycznie wypowiadać się na temat problematyki tego filmu. studentka
psychologii Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: nowa lista lektur szkolnych
Problem polega na tym,że aby lektury były ciekawe , należałoby zmienić 3/4 ,o
ile nie całość:)

Przepraszam za słowo,ale muszę tak napisać."Granicę" Nałkowskiej czyli
grafomanię tysiąclecia już dawno powinno się wypieprzyć na zbity pysk z
hukiem.Przecież to jest telenowela brazylijska w wydaniu sanacyjnej Polski!
Ja bym to zastąpiła jakimś opowiadaniem Iwaszkiewicza.Psychologizm w
prawdziwym wydaniu ,a nie kochanki polewające innych kwasem siarkowym!
Wywalić połowę łagrów i lagrów,a zamiast tego "Bramy raju" Andrzejewskiego .W
tym samym nurcie może "Wladcę much" Goldinga.Może "Nowy wspaniały
świat"Huxleya. Z całej wojny wystarczyłby dobrze zrobiony Borowski
i "Dziennik"Anny Frank jako pamiętnik + wiersze Baczyńskiego albo Gajcego.

Zamiast "Szewców" Witkacego,z których mało kto coś kuma ,"Pożegnanie jesieni".
Zamiast usiłowań ekspresjonistycznych typu Przyboś -"Golem" Meyrinka.
Zamiast Miłosza i Szymborskiej więcej Wojaczka i Bursy.
I koniecznie cokolwiek wspolczesnego,żeby nie okazywało się ,że literaturę
kończy Mrożek...
Zresztą w ogóle ,żeby to miało ręce i nogi wypadałoby zmienić wszystko,więc
dlatego nie zmienia się nic,
Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Jakie moga byc pytania na ustnym polaku??
Jakie moga byc pytania na ustnym polaku??
Witam,

orientuje sie ktos jakie moga mnie czekac jutro pytania na ustnym polskim?
Temat mam "Swiat wartosci wiezniow łagrow i lagrów. Przedstaw teamt, analizują
wybrane utwory literackie". Lektury ktore sobie wybralem to: "Inny swiat", "U
nas w Aschwitz...", "dzien na Harmenzach" i "prosze panstwa do gazu".

Z gory dzieki za odpowiedz:) Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Księgarze protestują przeciw idei Giertycha
kontrowersyjne?

dla pana ministra edukacji to najlep[iej by bylo jakbyśmy czytali tylko o
patriotyzmie polaków miłości i Bogu i słuchali radia Maryja!!!!
tylko jak my sie tu k***a życia nauczymy?znam pana Adama Kalbarczyka - dyrektora
LO Paderewskiego w Lublinie, z którym się zgadzam, że np Zbrodnia i kara
doskonale odzwierciedla problematyke moralna i etyczną, a Faust? też zły? to
może w takim razie pojdzie pod noż tez Mistrz i Małgorzata, bo zawiera wiele
odniesień do Fausta.
Inny Świat też nie?to wywalmy i Zdażyć przed Panem Bogiem i opowiadania
Borowskiego, a co tam, niech młodzież nie zna realiów II wojny światowej, lagrów
i łagrów, no po co.... Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Obrona Niesiołowskiego: O ludobójstwie nie mówi...
Obrona Niesiołowskiego: O ludobójstwie nie mówi...
Katyń to czystka oficerów i podoficerów ,zastapienie ich swymi psami
wiernymi i lojalnymi towarzyszowi Stalinowi .Coś w sensie lagry i
łagry czystki ,kto nie wygodny do piachu .Panie Niesiałowski
zastanowił sie pan kiedys nad tym że jeśli sie pan wypowiada to w
wypowiedziach panskich zawsze jest agresja .Tylko narcyz jest naj
naj ,chyba nie całujesz pan siebie na dobranoc ????. Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Jak inteligentny człowiek może być katolikiem?
Gość portalu: myśl dalej napisał(a):

> ...jak dlugo wiara w nich przetrwa... wiesz, niektorzy to już sprawdzali. W
> lagrach i łagrach. I wiesz co ? Zdarzało sie, że przetrwala.

W łagrach nie mieli wyboru innej drogi życiowej. Wręcz przeciwnie: człowiek w
trudnej sytuacji ma większe skłonności w siły nadprzyrodzone. Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Rosja: Zbrodnia katyńska nie była ludobójstwem
A lagry....
A lagry byly obozami pionierskimi. Lepsza druzyna wygrala.

W gorszej... byl moj dziadek skur.iele. Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Rosjanie lubią nas bardziej niż my ich
Pozwoliłem sobie Panią/Pana zacytować; w <...> moje komentarze:
i znów mamy prosowiecki artykulik <jeśli już, to prorosyjski>....To znów Polacy
wychodzą na naród z komplekasami bo śmią pamiętać o Katyniu, łagrach <w łagrach
ginęli głównie Rosjanie, jakieś 15-25 mln; wiem, że to może brzmi dziwnie, ale
nasze paręset tysięcy ofiar to "kropla w morzu" ich, własnych ofiar> i innych
łajdactwach naszych
sąsiadów ze Wschodu <tylko dokładnie czyich? moim zdaniem, najpierw sowieckiej
zgrai, teraz putinowskij hołoty, które najpierw mordując i wywożąc miliony
ludzi, teraz pozbawiając ich podstaw ekonomicznej egzystencji, sterroryzowały
pozostałą część narodu; w ten sposób uczyniły z niego wystraszone, bezwolne,
pozbawione sumienia ("sumienie narodu" wyginęło w masowych egzekucjach i
Łagrach) narzędzie swojej imperialno-zaborczej polityki; CZAS ZACZĄĆ
ROZRÓŻNIAĆ KREML od NARODU. W ROSJI TO NIE TO SAMO!!!)
oczywiście to oskarżenie ,że uważamy się za "Pępek
świata " z powodu co powyżej ....dobre ....co za interesujące podejście do
tematu <moim zdaniem się uważamy... a przecież powodów nie ma zbyt
wielu> ....Jak śmiemy nie kochać naszych przyjaciół Rosjan ...przecież oni są
tacy wspaniali , pokojowi i chcą tylko naszego dobra !!! a my cały czas krnąbni
i dumni ehhh <nie są wspaniali (są normalni), i są pokojowo nastwieni
(wyłączając Kreml)> ... Co za pismaki siedzą w tej gazecie ...????
<moim zdaniem, artykuł dość dobrze oddaje obraz natrojów Polaków i Rosjan;
znakomita większość Rosjan (szczegółnie tych żyjących w "głubinkie" - rosyjskie
określenie głebokiej prowincji) nic, albo niewiele wie o konflikcie polsko-
rosyjskim, ma swoje, własne problemy bytowe. o ile, w pewnym stopniu, można
zauważyć ślady niechęci do Polski w Moskwie (wywołane przez propagandę medialną
itp.), na prowincji zjawisko to nie istnieje.>
<Pozdrawiam> Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Masowy grób Niemców w Malborku
Jakich świadków ? Tych z znalezzionych w Malborku ze śladami po kulach ?
W jakim stopniu Auschwitz zmniejsza zbrodnie drugiej strony ? w żadnym, do VI 1941 łagry i lagry żyły w symbiozie
Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: literatura lagrów i łagrów
literatura lagrów i łagrów


Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Sposoby ukazywania lagrów i łagrów
Sposoby ukazywania lagrów i łagrów
hej. Mam taki temat na maturze na prezentację. Czy ktoś z was ma takowy?? Co
sądzicie na ten temat. Zastanawiam się jakie lektury i inne opracowania
uwzględnić w bibliografii. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: matura z polskiego maj 2008
motyw tanca w tangu i weselu oraz lagry i łagry opowiadani
borowskiego i inny swiat Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: MATURZYSCI 2006 WPISUJCIE TEMATY USTNEJ MATURY
wartości więźniów w łagrach i lagrach Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Jakie macie tematy ?
Witam! Mam problem. Potrzebuje zrobic prezentacje multimedialna do
tematu "Świat wartości więźniów łagrów i lagrow" i mi brakuje pomyslow. Pomocy! Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: UPADEK - czy Hitler był zbrodniarzem?
skrócik ci sie pomylił... To było NSDAP...
Hitler mordował ludzi, w łagrach i lagrach mordowano ludzi. Zachowujesz sie
jakby do eutanazji i aborcji ktos kogoś zmuszał trzymając przy skroni karabin Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Sprzedam Prezentacje Maturalna!
Cześć... temat mojej pracy ocenionej na max 20 pkt... brzmi "Świat
obozów koncentracyjnych i sowieckich łagrów. Przedstaw różne sposoby
ujęcia tematu w literaturze polskiej i obcej"

Jej fragment:
" Dopełnieniem i urzeczywistnieniem komunistycznej i
faszystowskiej mechanizacji zbrodni stały się więc łagry i lagry.
Czym tak naprawdę były? Łagry to obozy pracy przymusowej w ZSRR,
które tworzono już od 1918 r. natomiast od 1930 zarządzane przez
sowiecki organ bezpieczeństwa tzw. GUŁag (Gławnoje Uprawlienije
isprawitielno - trudowych łagieriej, czyli Główny Zarząd Poprawczych
Obozów Pracy) , a lagier to nic innego jak niemiecka nazwa obozu
[oczywiście w domyśle koncentracyjnego], a więc z reguły obozu
zagłady.
Dla mnie jednak były (prócz tych suchych definicji) przejawem
spełnienia okrutnej apokalipsy. Skupiły w sobie tyle zła, ze zaczęto
nawet mówić o jego ‘banalności’. Sprawiły, że śmierć została
pozbawiona swego indywidualnego wymiaru, przekształciła się jedynie
w wartość statystyczną. Dlaczego? Bo obozy to katorżnicza praca,
nieludzkie warunki życia, głód, wszechobecny terror, cierpienie i w
rezultacie…śmierć, zagłada, unicestwienie. Ten koniec życia staje
się złożonym procesem, systemem, machiną, której działanie opiera
się na człowieku, na milionach niewinnych, ludzkich istnień."

Jest to stosunkowo długa wypowiedz... 5 stron A4, ale oparta na
wlasnych przemysleniach a nie odtwarzaniu fragmentów opracowan :)

W "zestawie" bedzie oczywiście...konspekt oraz album i kilka
kserówek przydatnych do przygotowania sie do odpowiedzi na pytania.
Cena...dogadamy się :)

Kontakt:
Aniołek230@o2.pl

Moge ewentualnie udzielic kilka wskazowek jak napisac taka prace
samodzielnie :) (w ramach koleżeńskiej pomocy...i niekoniecznie
odplatnie) bo kasa to nie wszystko....
Ale jesli ktos woli gotowca...to owy istnieje:)


Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Kto wlasciwie wojne przegral II wojne ?
Hallo Ramon - podoba mi się takie powitanie, więc pozwalam sobie na takie
powtórzenie.
Chyba zrozumiałam wasze podejście do Gliwic i wszystkiego co Polskie. Jestem w
stanie to rozumieć i nie mam zamiaru was nawracac. Ale jest też druga strona
medalu. Wojna wyzwoliła demony, w wyniku ,której najbardziej zostali
pokrzywdzeni Ślązacy, szczególnie niemieccy. Zostawiając swój dobytek
musieliście sie ewakuować do Niemiec. Drogi były rózne tych przeprowadzek, a na
wasze miejsce przychodzili obcy. A wasz dobytek nie był byle jaki - tradycja,
gwara, domy rodzinne i to wszystko na bardzo wysokim poziomie. Sama armia
wyzwoleńcza była tym dobytkiem zaskoczona, dla nich to był standart na bardzo
wysokim poziomie, dla nich nie do pomyslenia było zobaczyc dwory i domy z takim
wyposażeniem, dla nich to było inne życie, widząc takie zagrody. Trzeba ich tez
zrozumiec , ludzi ze wschodu, ktorzy przybywajac do nowych miejsc mieli
nadzieje na lepsze życie.
Ramon, ja opieram się na ksiazkach także przeczytałam Solzenicyna o wyzwoleniu
Prus Wschodnich przez armie sowieckie. Opis walk widzany oczyma drugiej strony.
To własnie sowieci ,widzieli ten wasz komfort, to oni się zachwycali tymi
waszymi posiadłościami, to oni po raz pierwszy mogli zobaczyć jak wyglada
prawdziwe łozko z pierzynką. Jak mieszkali Niemcy. Oni to widzieli i marzyli
sami, że po wojnie u nich się wszystko zmieni na lepsze. Sami mieli nadzieję na
życie w takim standarcie. Ale okres powojenny potoczył się jak potoczył i
sowieci nie mieli dalej łatwego życia w swojej ojczyznie. Za przeciwstawienie
się władzy groziły im łagry, a łagry to to nie więzienie na rok, to dwadzieścia
lat męczarni , a najczęściej męczarnia do końca życia. Mało kto z nich wracał.
Chyba się oddalam od tematu.
cdn Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: 60 lat PRL - wspominki.
Stan wojenny, więzienie, kazamaty, przeinaczanie historii, łagry, PGR-y,
więzienie, kazamaty, łagry, sowchozy, łagry, więzienie, kazamaty, więzienie,
kazamaty Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Jak inteligentny człowiek może być katolikiem?
...jak dlugo wiara w nich przetrwa... wiesz, niektorzy to już sprawdzali. W
lagrach i łagrach. I wiesz co ? Zdarzało sie, że przetrwala. Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Co to będzie...04.05... temat...?!
...
- Dżuma - Dr Rieux, Raymon Rambert, Cottard, ks. Paneloux, Jean Tarrou !! Jezuu
jak ja lubie tą lekture! Postawy ludzkie, dynamizm bohaterów, wizja dżumy jako
metafora ii wojny światowej, zachowania i postawy wobec zagrożenia. Te postacie
mnie jakoś nakręceją.
- Dziady cz. III - wiadomo, klasyka, wielka improwizacja, mała improwizacja,
widzenie ks. Piotra, motyw Rollinsona, symbolika walki o niepodległość polski -
"Polska Chrystusem narodów",postawy prometeizmu i mesjanizmu czy Petersburdzka
Rosja(choć to już było) - oj jest o czym gryzmolić.
- Wesele - motyw chłopomani(fascynacją wsią), marazm społeczny czyli
niezdolność do przeprowadzenie powstania z obu stron i chłopów, i szlachty;
wesele jako powieść symboliczna - zjawy, obyczajowość, kontrast między szlachtą
a wsią, symbolika powstańcza - czapka krakowska, złoty róg, dzwon zygumnta,
podkowa wernyhory.
-Pan Tadeusz - wizerunek polskiej szlachty(w końcu to "... Historia szlachecka
rok..", obyczaje którymi kipi(polowania, siadanie przy stole, tańczenie
poloneza, kolejnośc przy spacerach, dzielenie się łupami po polowaniu, polska
gościna), motyw domu z zawsze otwartą bramą, postawa ks. Robaka i jego dynamizm.
- Granica - Zenon Ziembiewicz i jego kobiety (Justyna i Elżbieta), zachowanie
spowodowane młodością, rozumowanie pojęcia granicy: moralna, psychologiczna,
wytrzymałościowa, społeczna; charakterystyka rodzinna - ojciec dający zły
przykład, matka przystająca na zachowanie ojca, wpływ na dziecko i powielanie
przywar tak odrzucanych w dzieciństwie
- Ludzie Bezdomni - Dr Tomek Judym i jego wizja świata, pochodzenie, sotosunek
do biedy, chęć pomocy innym, trudne dzieciństwo, postawy nonkonformistyczne,
chęć pomagania biedniejszym, służba biednym, oddanie się bezgraniczne swoim
ideałom (odrzucenie małżeństwa z Joanną), rozdarcie wewnętrzne czyli postawa
romantyczna ale także pozytywizm - praca u podstaw, praca organiczna.
- Przedwiośnie - Sztampowe hasła, motyw rewolucyjny, szklane domy czyli Czarek
i Seweryn w pociągu, przemiana na zasadzie powolnych zmian - wizja Szymona
Gajowca oraz wizja na zasadzie haseł komistycznych,rewolucyjnych Antosia Lulka;
wątek miłosny (typy miłości : prawdziwa, niespełniona, destrukcyjna) zarówno z
Laurą jak i Karoliną.
- Tango - metafora nadejścia twardych rządów(komunizm), inwersja społeczna(
młodzi mają cechy starszych i na odwrót), motyw tyrana - Edek, motyw tańca jako
zapowiedź nowych, twardych rządów - to Edziu prowadzi, choć w zbyt ciasnej
garderobie.
- Świętoszek - postawa Tartuffe jego obłuda, fałszywość, żerowanie na cudzej
naiwności, walka z udowaną pobożnością; zaślepienie człowiekiem (Orgon) -
oporność na słowa własnej rodziny, motyw kłamcy. Ogólnie książka głupia.
- Jądro Ciemności - motyw podróży, pokazania rządów tyrani (bezlitosny Kurtz),
przedstawienie biednego losu ludzi, kreowanie postawy poprzez wizerunek innych,
negacja rasowa(biali rządzą czarnymi), władza mogąca doprowadzić do upadku
człowieczeństwa.
- Chłopi - chyba nie ma sensu pisać tego co już było, ale przedstawienie
polskiej wsi na przykładzie Lipiec, obyczaje w chłopach(tego chyba nie było)- o
tym jest co pisać, konflikt pokoleń( głównie spór o ziemie i Jagne czyli Antek
vs. Maciej), motyw miłośći akurat w "Jesieni" jest ona przedstawiona w miare
kolorowych barwach.
- Inny Świat - oczywiście tematyka łagrów(nie lagrów - lagry są niemieckie!),
mordercza praca i zerwanie z wszelkimi zasadami morlanymi(walka o porcje
żywności), pokazanie kresów ludzkiej wytrzymałości, zachowanie po przedłużaniu
wyroku, powód dostania się do łagrów, życie obozowe

Oraz Lalka, Potop, Zbrodnia i kara a także jeszcze wiele, wiele innych.


I ja mam nie oddawać czci temu systemowi edukacyjnemu?? Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: !7 września to rocznica ataku Związku Sowieckiego
Michał Mońko/16.09.2005 10:13
Nóż w plecy
Sowietyzacja i wywózki w czasie II wojny światowej
Zmartwychwstała po latach niewoli Polska niespełna dwadzieścia lat cieszyła się
wolnością. Nagle została napadnięta i rozebrana najpierw przez Niemców, a
następnie przez sowiecką Rosję.
Sowieckie wojska zaatakowały, gdy Polacy bronili jeszcze Warszawy, Helu i
wschodnich rubieży Rzeczypospolitej. To był nóż w plecy walczącej Polski, którą
Mołotow nazwał "pokracznym bękartem traktatu wersalskiego".

Polacy byli mordowani, osadzani w więzieniach, głodzeni, wywożeni do lagrów i
łagrów, wyrzucani z pracy, rusyfikowani. Podlasie należało do tych szczególnych
ziem polskich, które już w 1939 roku doświadczyły okupacji dwu najeźdźców -
najpierw Niemców, później, po dwu-trzech tygodniach, Sowietów.

- Kiedy sowieci przekroczyli granicę, głosili, że Armia Czerwona zamierza dojść
linii Wisły - mówi ksiądz Stanisław Fiedorczuk, emeryt w Trzciannem, a tuż
przed wojną wikary w Miorach nad granicą polsko-sowiecką. - Tam, jak w sierpniu
dwudziestego roku, zamierzali napoić swoje konie i wbić graniczne słupy.
Ostatecznie jednak rozgraniczenie sowiecko-niemieckie zostało dokonane na
linii: Pisa - Narew - Bug - San. W każdym miasteczku stanęły wkrótce pomniki
jakiegoś znacznego bolszewika, najczęściej był to Lenin albo Stalin.

Wyrzec się polskości

"Szansę przetrwania mieli tylko ci, co gotowi byli wyrzec się polskości,
potępić państwo polskie oraz zgodzić się na sowietyzację i rusyfikację" - pisze
Michał Gnatowski w pracy "W radzieckich okowach 1939-1941". Z szansy takiej
skorzystali przede wszystkim ci, którzy już w międzywojniu nie identyfikowali
się z Polską. To oni budowali bramy powitalne najeźdźcom.

Z najeźdźcami masowo współpracowali komuniści. Sporządzali listy polskiej
warstwy kierowniczej, wskazywali funkcjonariuszom NKWD mieszkania oficerów
Wojska Polskiego oraz Policji Państwowej, angażowali się w tworzenie milicji
chłopskiej (milicji czerwonej), gwardii robotniczej, komitetów kontroli
robotniczej i komitetów folwarcznych.

Sowiecki porządek opierał się na nienawiści, na konfliktach klasowych, na
głupocie. Pozostawiony przez polskich wysiedleńców majątek przydzielany był
najpierw sowieckim przedstawicielom władzy, a następnie wszelkiej hołocie. To,
czego nie wzięli funkcjonariusze partii, NKWD, Armii Czerwonej i milicji -
dostawali tzw. biedniacy. Nabrali oni przekonania, że jeśli biedniak rabuje
właściciela, to znaczy, że ma prawo rabować.

Sowieci zlikwidowali wszystkie polskie gazety i pisma fachowe. Po pewnym czasie
zaczęły ukazywać się po polsku: "Sztandar Wolności", "Pionier", "Wolna Praca".
W rejonie augustowskim wychodził "Awangard", w rejonie
śniadowskim "Stachanowiec", w rejonie łomżyńskim "Wolna Łomża".

- W naszym jedwabińskim rejonie było "Nowe Życie" - mówi Alina Żukowska, która
na polecenie burmistrza sprzątała opuszczone przez NKWD pomieszczenia,
przeznaczone dla żandarmerii niemieckiej. - Coś mi się zdaje, że nawet NKWD tej
gazety nie czytało. Szkoły to musiały czytać - chyba że były rosyjskie, to
dostawały ruskie gazety.

Nie mogło istnieć nic, co symbolizowało polską tradycję, polskie trwanie,
polski patriotyzm. - Tu, w Trzciannem, stał piękny pomnik ku czci żołnierzy
polskich z 1920 roku - opowiada ksiądz S. Fiedorczuk. - Kiedy miasteczko zajęli
Sowieci, tutejsi Żydzi rozbili pomnik. Chwycili łomy, młoty, szpadle i, pod
wodzą tutejszego komunisty, Friedmanna, rozbili orła, później tablicę z
napisem, a na koniec - sam cokół pomnika.

Tego rozstrzelać, tamtego wywieźć

Z licznych relacji polskich i z dokumentów sowieckich wynika, że Sowieci
aresztowali i natychmiast rozstrzeliwali terenowych komendantów Polskiej
Organizacji Wojskowej, założycieli i prezesów Ligi Antybolszewickiej, członków
byłych Komitetów Obrony Narodowej, Towarzystwa Straży Kresowej i Straży
Kresowej, członków Związku Hallerczyków oraz członków Stowarzyszenia
Dowborczyków "Ku chwale Ojczyzny".

Ze szczególną zajadłością poszukiwali członków Legionu Ochotników Wojska
Polskiego oraz Związku Ochotników Armii Polskiej, członków Federacji Polskich
Związków Obrońców Ojczyzny, członków Kaniowszczyków i Żeligowszczyków, członków
Straży Obywatelskich, członków Towarzystwa Opieki nad Kresami i Związku
Osadników, działaczy Stowarzyszenia Obrony Kresów Wschodnich, członków Straży
Przedniej, członków Komitetu Obrony Narodowej z 1920, członków Ligi
Mocarstwowego Rozwoju Polski.
Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Prezentację maturalną sprzedam
Napisz do nas, a prezentację możesz mieć już dziś.
Koszt – 50 zł. Mamy do sprzedania ponad 150 prac. Każda praca zawiera bibliografię, ramowy plan wypowiedzi, a większość dodatkowo prezentację multimedialną w PowerPoincie. Wszystkie wykonane są przez polonistów. Gwarantujemy szybką wysyłkę, dyskrecję i pełną satysfakcję.
Kontakt matura.polski@interia.pl, gg – 7195197

87. Przedstaw funkcjonowanie motywu rycerza i rycerskiej walki w wybranych tekstach różnych epok
88. Przedstaw funkcjonowanie motywu śmierci w wybranych utworach literackich i dziełach plastycznych
89. Przedstaw malarskie widzenie natury w wybranych utworach Adama Mickiewicza
90. Rola sił nadprzyrodzonych w tekstach Adama Mickiewicza
91. Różne obrazy biesiadowania i ucztowania w literaturze polskiej
92. Różne sposoby mówienia o II wojnie światowej na podstawie literatury i filmu
93. Różne sposoby mówienia o II wojnie światowej na podstawie literatury
94. Różne sposoby mówienia o II wojnie światowej. Omów zagadnienie, wykorzystując teksty prozatorskie, teksty poetyckie, literaturę faktu i inne np. malarstwo, film, rzeźba itp.
95. Różne sposoby mówienia o śmierci w wybranych epokach literackich.
96. Różne sposoby ukazania władcy w literaturze.
97. Różne ujęcia motywu patriotyzmu. Przedstaw zagadnienie, analizując wybrane przykłady utworów literackich
98. Samotność człowieka w otaczającym go świecie. Omów temat na podstawie wybranych utworów z różnych epok
99. Scharakteryzuj relacje między rodzicami i dziećmi.
100. Stanisław Staszic a Tomasz Lis, porównaj język dawnej i współczesnej publicystyki
101. Starość pogodna, czy rozpaczliwa? Dokonaj analizy porównawczej bohaterów literackich, którzy doświadczają tych stanów.
102. Symbolika nagości w literaturze i innych sztukach
103. Śląsk jako źródło inspiracji literackiej. Omów na przykładzie wybranych utworów
104. Świadectwo holokaustu. Zaprezentuj temat w oparciu o dzieła literackie, filmowe i malarskie
105. Świat wartości więźniów łagrów i lagrów i ich odzwierciedlenie w literaturze. Przedstaw temat, analizując wybrane utwory.
106. Temat holocaustu w literaturze
107. To się czyta dzisiaj - modni pisarze, modne książki. Omów na przykładzie dwóch-trzech twórców spoza szkolnego kanonu przyczyny popularności niektórych autorów i książek. Sformułuj własną opinię na ten temat.
108. Topos nieśmiertelności poety i poezji
109. Topos patrioty
110. Twórcza i destrukcyjna rola miłości w życiu człowieka
111. Tytuł i motto kluczem do odczytania idei dzieła literackiego.
112. Tytuł i motto w utworze literackim. Odwołując się do wybranych przykładów, przedstaw i zanalizuj rolę, jaką pełnią.
113. Uprzedmiotowienie człowieka jako problem w literaturze XX wieku. Omów i zinterpretuj to zjawisko na wybranych przykładach
114. Utwory o karierze i klęsce bohatera. Zanalizuj problem, wykorzystując znane pozycje literackie.
115. Walka dobra ze złem. Na podstawie wybranych przykładów przedstaw literackie ujęcia tego tematu.
116. Wiara jako główna wartość w życiu człowieka. Przedstaw w jaki sposób to stwierdzenie jest realizowane w literaturze wybranych epok.
117. Wizerunek ukochanej wykreowany w literaturze i epistolografii romantycznej.
118. Władza i władcy- rożne ujęcia władzy i rządzących w literaturze. Omów na wybranych przykładach.
119. Wpływ domu rodzinnego na tożsamość człowieka.
120. Wpływ literatury na kształtowanie charakteru bohatera
121. Wpływ miłości na wybory moralne człowieka.
122. Wpływ wojny na ludzką psychikę i moralność.
123. Wygnaniec, podróżny, ciekawy świata, poszukiwacz sensu życia.
124. Zanalizuj i przedstaw język sprawozdawców i dziennikarzy sportowych
125. Zaprezentuj motyw zmagania się bohatera z uzależnieniem od alkoholu i narkotyków w literaturze i w filmie
126. Zdrada – rozważ problem moralny bohaterów polskiej literatury
127. Zjawy, duchy i sny w literaturze.
128. Zjawy, duchy, wizje, sny... Określ, jaką funkcję pełnią w literaturze różnych epok.
129. Źródła klęski życiowej bohaterów tragedii Williama Szekspira. Zinterpretuj zagadnienie, odwołując się do wybranych przykładów.
130. Życie na wsi jako temat literacki na podstawie dwóch wybranych epok.
Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Pokój ludziom dobrej woli...
Pokój ludziom dobrej woli...
Dziś Wigilia. Rodzinny nastrój, życzenia Wesołych Świąt - itd. Wielu z nas
umieszcza swoje życzenia na Forum. Chciałbym i ja. Bo to nieprawda, że Forum,
to „virtual”, czyli coś nieprawdziwego. Przebywając tu niemal od początku
istnienia Forum, bo od lutego, dziś mogę wiele powiedzieć o tych, których tutaj
poznałem. Bo - myślę - znów nie jest prawdą twierdzenie, że tutaj nie sposób
poznać, jaki ktoś jest naprawdę. Może t r o c h ę łatwiej byłoby widząc go,
ale i tutaj - po wielu miesiącach rozmów - niewiele trudniej pomylić się w
ocenie człowieka, niż rozmawiając z nim twarzą w twarz na jakieś błahe tematy.
I w „realu” należy się liczyć, że miła twarz, to tylko nałożona maska. Tu
oceniam poglądy, postawy - a to bardzo często ważniejsze, niż poglądy...
Bez „mowy ciała”, a jednak ...
Chciałbym - szczególnie dziś - życzyć wszystkiego, co najlepsze, wszystkim
ludziom dobrej woli. Niezależnie od realnych, dających się racjonalnie ocenić
skutków ich działań. Oceniając ich i n t e n c j e, nie skutki działań - nie
zawsze zależne od intencji. Intencje ludzi wielkich i małych. Z Forum - i spoza
niego.
Czy człowiekiem dobrej woli jest ktoś, kto kradnąc cudze nicki, np. mój - i
używając ich w korespondencji - pisze obelżywe listy do osoby i bez tego
załamanej? Z premedytacją dobija ją psychicznie? A uprzednio - włamuje się do
jej skrzynki i czyta listy nie dla niego przeznaczone? Usiłuje skłócić
dyskutantów wysyłając obelżywe listy ze sfałszowanymi podpisami? Takie
przypadki mieliśmy na Forum parę tygodni temu. Czy ostatnie? Oby. Czy takie
działania odniosą trwały skutek? Nie wierzę, ale ich sprawcy życzę jak
najgorzej, nawet dziś.
Czy człowiekiem złej woli jest ktoś, kto uczynił wiele zła, ale jego intencją
było zapobieżenie innemu złu - nawet hipotetycznemu, ale znacznie większemu?
Nigdy nie jest tak, by coś, co się nie zdarzyło, było możliwe do odtworzenia,
oszacowania i osądzenia z matematyczną precyzją i chłodem uczonego. Zawsze
pozostanie w sferze dywagacji, gdzie bardzo często decydują emocje i poglądy
aprioryczne.
Jedną z metod łamania ludzi w lagrach i łagrach było uświadamianie im, że -
cokolwiek zrobią - w świat pójdzie informacja o nich taka, jaką zechcą wysłać
oprawcy. Np. że niezłomni - zdradzili. Więc - po co być niezłomnym?
Czy we współczesnym świecie - p o z a łagrami i łagrami - taka sytuacja może
się powtórzyć? Osąd - bez możliwości wykazania winy - lub niewinności - jedynie
na podstawie donosów, emocji i apriorycznych opinii? Oczywiście. Czy - na
przykład - wprowadzając stan wojenny Generał Jaruzelski był patriotą, czy
zdrajcą i sługusem? Kto udowodni, że nie byłoby interwencji? Że nie
powtórzyłaby się sytuacja już nie Czechosłowacji w 1968, a Węgier w 1956 roku?
Że nie byłoby kolejnego morza krwi, tym razem w Polsce? Kulikow?! Wolne żarty.
Ludzie są czasami, jak sfora psów. Wskażcie im cel ataku - pognają nie myśląc.
Instynkt pogoni będzie silniejszy, niż intelektualna i moralna refleksja.
Dobrymi celami są osoby dobrze widoczne. Czy naprawdę winne, czy nie -
nieważne. Co więcej - ci naprawdę podli potrafią w porę zalec, skorzystać z
mimikry, choćby nią było leżenie krzyżem. Ci potrafiący brać odpowiedzialność
na siebie - z reguły nie. Są idealnymi celami. Gorzej - tacy ludzie zazwyczaj
mają m o r a l n e s k r u p u ł y. Czy naprawdę ich wybór - w sytuacji
„diabelskiej alternatywy”: wyboru między złem a złem, z tą tylko nadzieją, że
wybór okaże się złem mniejszym - był słuszny? Jak s a m e m u s o b i e
wykazać, że był, skoro w o g ó l e tego nie można wykazać?!
Takim właśnie ludziom, w tym Panu Generałowi Wojciechowi Jaruzelskiemu, życzę
dziś pokoju, wyciszenia i zrozumienia przez bliźnich. Pokoju na ziemi - jako
Ludziom Dobrej Woli. Życzę im, by mogli ze spokojem spoglądać w lustro.
Kolegom z Forum tego spokoju i wyciszenia życzę również. I - refleksji. Wigilia
i Święta - niech to będzie „pokój boży” dla wszystkich, niezależnie od ich
stosunku do wiary.
Wesołych Świąt!
tyu

Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Gotowe prezentacje maturalne
Gotowe prezentacje maturalne
Witamy wszystkich maturzystów!!!

Jeżeli prezentacja maturalna spędza wam sen z powiek, macie szczęście ponieważ
znaleźliście sposób na wszystkie wasze problemy. Ogłoszenie to jest stworzone
przez grupę profesjonalistów, którzy już od ponad trzech lat zajmują się
tworzeniem prezentacji maturalnych. Zapraszamy więc do zapoznaniem się z naszą
ofertą.
Jeżeli chcesz w krótkim czasie, bez zbędnego wysiłku zdobyć profesjonalną,
sprawdzoną prezentację, proponujemy nasze usługi. W naszej ofercie znajdują
się GOTOWE PREZENTACJE, wykonane dla maturzystów w poprzednich latach. Ich
tworzeniem zajmowali się nauczyciele i studenci filologii polskiej, co
gwarantuje ich jakość. CENA KAŻDEJ PREZENTACJI, łącznie z bibliografią,
konspektem (planem ramowym), oraz najbardziej prawdopodobnymi pytaniami, które
może zadać nauczyciel na egzaminie, TO TYLKO 50 ZŁ.
Jeżeli jesteś zainteresowany naszą ofertą, zapoznaj się z listą tematów,
którymi dysponujemy:

Wpływ miłości na wybory moralne człowieka jako temat w literaturze
Bohater romantyczny
Bohater romantyczny jego kontunuacje w literaturze następnych epok
BOHATER TRAGICZNY W LITERATURZE ANTYCZNEJ ROMANTYCZNEJ I WSPOLCZESNEJ
BOHATERKI POLSKICH UTWORÓW ROMANTYCZNYCH I POZYTYWISTYCZNYCH
Holocaust jako temat literacki i filmowy. Omów problem, analizując wybrane
przykłady,
Idealiści i marzyciela w literaturze. Omow zagadnienia na wybranych
przykladach w literaturze
Idealiści i marzyciele w literaturze polskiej
Kara jako konsekwencja zbrodni. Rozważ zagadnienie odwołując się do wybranych
przykładów z literatury polskiej.
Katastroficzne wizje i obrazy zagłady w dziełach literackich i filmowych
Koszmar II wojny światowej wpisany w polską literaturę i film. Przedstaw
problem, analizując wybrane teksty.
Literackie obrazy bitew
Literackie obrazy wojny
Literackie portrety matek
Literackie portrety samobójców
Literatura jako lekcja dla sprawujacych wladze
Metamorfoza bohatera i jej sens w literaturze. Omów na wybranych przykłądach
Milosc i smierc w dzielach wybranego tworcy.Omow na przykladzie wybranych utworow
Milosc nie jedno ma imie omow teze na wybranych dzielach literacki
Miłość w literaturze fantasy
Mit Ikaryjski w kulturze róznych epok. Omów na wybranych przykładach tekstów
kultury
Motyw arkadii
Motyw biesiady (uczty, wesela zgromadzenia) i jego funkcja w dziełach
literatury polskiej. Omów na wybranych przykładach
Motyw miłości w literaturze romantycznej i młodopolskiej
Motyw podróży w literaturze romantycznej
Motyw podróży w sensie dosłownym i metaforycznym
Motyw samotności i jego funkcje
Motyw tańca
Motyw walki o władzę
Motyw winy i kary przedstawiony w literaturze filmie. Omów na wybranych
przykładach.
Motyw wedrowki w literaturze
Na przykładzie wybranych utworów różnych epok zaprezentuj rózne metody walki z
wrogiem
Nawiązania do twórczości Jana Kochanowskiego
Oblicza zbrodni. Przedstaw charakteryzując literackie portrety zbrodniarzy
Obraz holocaustu w literaturze polskiej
Obraz i rola dworków szlacheckich w literaturze polskiej. Przedstaw na
wybranych przykładach
Obraz ojczyzny w twórczości Jacka Kaczmarskiego
Obraz wojen, walk i powstań
Obrazy codzienności w literaturze dawnej i współczesnej
Odwołując się do wybranych przykładów przedstaw motyw Apokalipsy w literaturze
i sztuce
Okresl wplyw samotnosci na ludzkie zycie, odwolaj sie literatury romantycznej,
Penelopa Izolda Julia ... symbole wielkich namietności
Porównaj obraz Warszawy w Lalce bolesława Prusa i w dowolnie wybranym utworze
xx wieku
Portret rycerza w literaturze
Przemiana wewnetrzna jako motyw literacki
Przyjaźń w literaturze, omów odwołując się do wybranych przykładów
Radość życia, jej źródła i przejawy. Omów na wybranych przykładach
Relacja Bóg i człowiek jako temat utworów literackich
Różne sposoby funkcjonowania motywu winy i kary w literaturze. Omów na
wybranych przykładach
Różne sposoby kreowania wizerunków władcy
Sceny batalistyczne w literaturze, malarstwie i filmie. dokonaj analizy
porownawczej wybranych dzieł
Sposób kreowania portretu kobiety w literaturze
Szaleniec żyjący na krawędzi dwóch światów
Świat wartości więżniów łagrów oraz lagrów
To Izolda to trystian tylko czasy inne... Przedstaw watki milosne w znanych ci
utworach literackich
Warszawa w literaturze i sztuce. Omów na wybranych przykładach
Wielkie bitwy historii w literaturze, malarstwie i filmie. Omów na wybranych
przykładach
Wizerunek Boga w polskiej poezji. Omów temat na podstawie wybranych przykładów
Wizerunek Polaka w literaturz prezentacja
Zanalizuj najciekawsze portrety bohaterów literackich skazanych na samotność i
samotnych z wyboru
Zdrajca i motywy jego działania
Zwierze jako symbol i alegoria w literaturze i sztuce
Żyć życiem innym niż wszyscy
Dramat narodu bez państwa. Przedstaw zagadnienie w wybranych utworach
literatury polskiej.

Jeżeli nie znalazłeś wśród podanych prezentacji interesującego Cię tematu,
skontaktuj się z nami, oferujemy także usługi w dziedzinie tworzenia nowych
prezentacji.

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, lub masz jakieś pytania, CZEKAMY!!!
Telefon 696684584
Gg 12393585
e-mail prezentacjematura@interia.pl
Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Nie pytaj, co twój kraj może zrobić dla ciebie, al
Nie pytaj, co twój kraj może zrobić dla ciebie, al
Nie pytaj, co twój kraj może zrobić dla ciebie, ale pytaj, co ty możesz
zrobić dla swojego kraju.

Prawdy wyborcze

1. Wybory w Polsce mają znaczenie szczególnie doniosłe. Mogą być dobroczynne
dla wszystkich obywateli Ojczyzny. I będą takie, jeżeli przy wyborach,
zarówno parlamentarnych, jak i samorządowych, będzie nami kierować prawe
sumienie. Trzeba także opierać się na doświadczeniach nabytych w ciągu naszej
historii oraz w ostatnich latach. Przy czym nie należy ulegać nieuczciwym
manipulacjom, tak powszechnie rozgłaszanym przez media, zbyt chętnie i
bezkrytycznie oglądanym i czytanym.

2. Przeżyte przez nas niedawno doświadczenia mówią, że największe krzywdy
wyrządziły naszemu Narodowi, zarówno na Wschodzie, jak i na Zachodzie,
systemy bezbożne: bolszewicki i nazistowski. Wielu starszych ludzi to
przeżyło, młodszych zaś trzeba w te prawdy wprowadzać.
Należy bowiem przebaczać, ale jest też obowiązek bronić prawdy, zwłaszcza gdy
kaci Narodu chcą się przeobrazić w jego ofiarę.

3. Systemy bezbożne sprzymierzyły się, by na napadniętą od Zachodu,
osamotnioną ze strony aliantów, Polskę napaść także od Wschodu i ją totalnie
zniszczyć. Stało się to na progu II wojny światowej, 17 września 1939 roku.
Dokonano wtedy mnóstwa zbrodni, głównie w lagrach i łagrach. Ofiary dotąd nie
zostały policzone, ale skwapliwie liczone są „straty” tych, którzy na nas
napadli. Stanowi to już nawet temat międzynarodowych dyskusji.

Tymczasem w okresie II wojny światowej:

na nowo rozgrabiono polską ziemię,

zniszczono inteligencję polską i skrajnie skrzywdzono niezliczoną rzeszę
obywateli polskich,

wywieziono milionowe rzesze na „nieludzką ziemię”.

Potem zaś:

tzw. „polski Sejm” uchwalił leninowską ustawę o zabijaniu polskich dzieci,
jeszcze przed ich urodzeniem; ginęły one od tego czasu w wielomilionowych
hekatombach,

już wcześniej zastawiono sidła demoralizacji na starszych (pijaństwo) i na
młodzież (narkomania i nieobyczajność),

pozwolono szeroką falą szerzyć się korupcji,

wprowadzono biedę ekonomiczną, która jest dotąd źródłem emigracji zarobkowej,
krzywdzącej nasz Naród zarówno społecznie jak i ekonomicznie.

4. Czego więc należy bronić idąc do wyborów?

Najpierw wiary w Boga, która jest największym darem i która nas strzegła i
ustrzegła wśród największych klęsk.

Łaską wiary obdarował nas Pan Bóg od zarania naszych dziejów. Chciały ją nam
niedawno odebrać systemy totalitarne, teraz zaś czynią to systemy liberalne.

Uczył Sługa Boży Papież Jan Paweł II:

- „Nie można (...) bez Chrystusa zrozumieć dziejów Polski” (Warszawa, 2 VI
1979).
- „Musicie być mocni, drodzy Bracia i Siostry! Musicie być mocni tą mocą,
którą daje wiara! Musicie być mocni mocą wiary! Musicie być wierni! Dziś tej
mocy bardziej wam potrzeba niż w jakiejkolwiek epoce dziejów” (Kraków, 10 VI
1979).

Przypomniał nam to Papież Benedykt XVI za swoim Poprzednikiem, już w samym
haśle swojej pielgrzymki do Polski: „Trwajcie mocni w wierze”.

Głosujemy więc w wyborach zawsze na ludzi wiary w Boga i miłości do Jego
Matki, Królowej Polski.

Przy czym pamiętajmy, że „wiara bez uczynków martwa jest” (Jk 2, 17).

5. Fundamentem bytu narodowego jest rodzina. Obecna zaś sytuacja rodziny
polskiej jest taka, że szybko wymieramy. Polska żywej wiary i
najliczniejszych w świecie pobożnych pielgrzymek, wyludnia się. A przecież
dzieje się tak przeciw Bogu życia.

Niech wyborcy słuchają głosu Papieża Jana Pawła II:

„Drodzy bracia i siostry, bądźcie solidarni z życiem. Wołanie to kieruję do
wszystkich moich rodaków bez względu na przekonania religijne. Do wszystkich
ludzi, nikogo nie wyłączając. Z tego miejsca raz jeszcze powtarzam (...):
«Naród, który zabija własne dzieci, staje się narodem bez
przyszłości»” (Kalisz, 4 VI 1997).

6. Czy nasza młodzież jest przygotowywana należycie do podjęcia powołania
małżeńskiego i zawarcia sakramentu małżeństwa?

Czy rodzina spełnia swoje zadania wychowawcze? I czy jest do tych zadań
przygotowywana?

Jaka u nas nie panuje niemoralna „moda” i jakie są szerzone obyczaje?

Czy szkoła polska, wszystkich stopni, spełnia swoje zadania formacyjne, czy
też – odwrotnie – jest miejscem chuligańskiego, a nawet i niemoralnego
rozpasania?

Na te podstawowe pytania odpowiadają wyborcy, dokładnie rozeznając sylwetki
wybieranych ludzi i ich programy społeczne i polityczne.

7. Lekkomyślnie jest wyprzedawana nasza ziemia, wraz z jej zasobami. Gdzieś
się zapodziała polska miłość do ziemi, której symbolem był wóz Drzymały i o
której opowiada „Placówka” Prusa.

Dlaczego wyprzedawane są lekkomyślnie, a niekiedy za bezcen, kopalnie i
zakłady przemysłowe?

To także wielka troska wyborców, wraz z troską o zwalczanie korupcji.

***
Każdy więc Polak ma obowiązek głosować, ale głosować odpowiedzialnie i
mądrze. Głosować zaś odpowiedzialnie, to znaczy oddać głos na wypróbowanych i
sprawdzonych kandydatów, a głosować mądrze, to znaczy widzieć przyszłość
budowanej na prawdzie Polski.

Ochrzczeni Polacy mają prawo liczyć na to, że Kościół także w niezwykle
doniosłej dziedzinie wyborów będzie przewodnikiem danym katolickiej Polsce
przez Boga, Ojca wszystkich narodów.

Przegldaj wicej wypowiedzi



Temat: Prawdy wyborcze
Prawdy wyborcze
Prawdy wyborcze

1. Wybory w Polsce mają znaczenie szczególnie doniosłe. Mogą być dobroczynne
dla wszystkich obywateli Ojczyzny. I będą takie, jeżeli przy wyborach,
zarówno parlamentarnych, jak i samorządowych, będzie nami kierować prawe
sumienie. Trzeba także opierać się na doświadczeniach nabytych w ciągu naszej
historii oraz w ostatnich latach. Przy czym nie należy ulegać nieuczciwym
manipulacjom, tak powszechnie rozgłaszanym przez media, zbyt chętnie i
bezkrytycznie oglądanym i czytanym.

2. Przeżyte przez nas niedawno doświadczenia mówią, że największe krzywdy
wyrządziły naszemu Narodowi, zarówno na Wschodzie, jak i na Zachodzie,
systemy bezbożne: bolszewicki i nazistowski. Wielu starszych ludzi to
przeżyło, młodszych zaś trzeba w te prawdy wprowadzać.
Należy bowiem przebaczać, ale jest też obowiązek bronić prawdy, zwłaszcza gdy
kaci Narodu chcą się przeobrazić w jego ofiarę.

3. Systemy bezbożne sprzymierzyły się, by na napadniętą od Zachodu,
osamotnioną ze strony aliantów, Polskę napaść także od Wschodu i ją totalnie
zniszczyć. Stało się to na progu II wojny światowej, 17 września 1939 roku.
Dokonano wtedy mnóstwa zbrodni, głównie w lagrach i łagrach. Ofiary dotąd nie
zostały policzone, ale skwapliwie liczone są „straty” tych, którzy na nas
napadli. Stanowi to już nawet temat międzynarodowych dyskusji.

Tymczasem w okresie II wojny światowej:

na nowo rozgrabiono polską ziemię,

zniszczono inteligencję polską i skrajnie skrzywdzono niezliczoną rzeszę
obywateli polskich,

wywieziono milionowe rzesze na „nieludzką ziemię”.

Potem zaś:

tzw. „polski Sejm” uchwalił leninowską ustawę o zabijaniu polskich dzieci,
jeszcze przed ich urodzeniem; ginęły one od tego czasu w wielomilionowych
hekatombach,

już wcześniej zastawiono sidła demoralizacji na starszych (pijaństwo) i na
młodzież (narkomania i nieobyczajność),

pozwolono szeroką falą szerzyć się korupcji,

wprowadzono biedę ekonomiczną, która jest dotąd źródłem emigracji zarobkowej,
krzywdzącej nasz Naród zarówno społecznie jak i ekonomicznie.

4. Czego więc należy bronić idąc do wyborów?

Najpierw wiary w Boga, która jest największym darem i która nas strzegła i
ustrzegła wśród największych klęsk.

Łaską wiary obdarował nas Pan Bóg od zarania naszych dziejów. Chciały ją nam
niedawno odebrać systemy totalitarne, teraz zaś czynią to systemy liberalne.

Uczył Sługa Boży Papież Jan Paweł II:

- „Nie można (...) bez Chrystusa zrozumieć dziejów Polski” (Warszawa, 2 VI
1979).
- „Musicie być mocni, drodzy Bracia i Siostry! Musicie być mocni tą mocą,
którą daje wiara! Musicie być mocni mocą wiary! Musicie być wierni! Dziś tej
mocy bardziej wam potrzeba niż w jakiejkolwiek epoce dziejów” (Kraków, 10 VI
1979).

Przypomniał nam to Papież Benedykt XVI za swoim Poprzednikiem, już w samym
haśle swojej pielgrzymki do Polski: „Trwajcie mocni w wierze”.

Głosujemy więc w wyborach zawsze na ludzi wiary w Boga i miłości do Jego
Matki, Królowej Polski.

Przy czym pamiętajmy, że „wiara bez uczynków martwa jest” (Jk 2, 17).

5. Fundamentem bytu narodowego jest rodzina. Obecna zaś sytuacja rodziny
polskiej jest taka, że szybko wymieramy. Polska żywej wiary i
najliczniejszych w świecie pobożnych pielgrzymek, wyludnia się. A przecież
dzieje się tak przeciw Bogu życia.

Niech wyborcy słuchają głosu Papieża Jana Pawła II:

„Drodzy bracia i siostry, bądźcie solidarni z życiem. Wołanie to kieruję do
wszystkich moich rodaków bez względu na przekonania religijne. Do wszystkich
ludzi, nikogo nie wyłączając. Z tego miejsca raz jeszcze powtarzam (...):
«Naród, który zabija własne dzieci, staje się narodem bez
przyszłości»” (Kalisz, 4 VI 1997).

6. Czy nasza młodzież jest przygotowywana należycie do podjęcia powołania
małżeńskiego i zawarcia sakramentu małżeństwa?

Czy rodzina spełnia swoje zadania wychowawcze? I czy jest do tych zadań
przygotowywana?

Jaka u nas nie panuje niemoralna „moda” i jakie są szerzone obyczaje?

Czy szkoła polska, wszystkich stopni, spełnia swoje zadania formacyjne, czy
też – odwrotnie – jest miejscem chuligańskiego, a nawet i niemoralnego
rozpasania?

Na te podstawowe pytania odpowiadają wyborcy, dokładnie rozeznając sylwetki
wybieranych ludzi i ich programy społeczne i polityczne.

7. Lekkomyślnie jest wyprzedawana nasza ziemia, wraz z jej zasobami. Gdzieś
się zapodziała polska miłość do ziemi, której symbolem był wóz Drzymały i o
której opowiada „Placówka” Prusa.

Dlaczego wyprzedawane są lekkomyślnie, a niekiedy za bezcen, kopalnie i
zakłady przemysłowe?

To także wielka troska wyborców, wraz z troską o zwalczanie korupcji.

***
Każdy więc Polak ma obowiązek głosować, ale głosować odpowiedzialnie i
mądrze. Głosować zaś odpowiedzialnie, to znaczy oddać głos na wypróbowanych i
sprawdzonych kandydatów, a głosować mądrze, to znaczy widzieć przyszłość
budowanej na prawdzie Polski.

Ochrzczeni Polacy mają prawo liczyć na to, że Kościół także w niezwykle
doniosłej dziedzinie wyborów będzie przewodnikiem danym katolickiej Polsce
przez Boga, Ojca wszystkich narodów.

Przegldaj wicej wypowiedzi

 
 
Podstrony
 
 
   
Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates